Laatste nieuws

NIEUW!!

2019-2020
21th European Championships Hot Air Ballooning
22 - 27 oct 2019, Mallorca, Spain
1-13 sept 2020, World Air Games, Turkey
24th World Championships Hot Air Ballooning
20-26 sept 2020, Murska Sobota, Slovenie...
lees meer

 
 
Hawkeye Team
https://t.co/gJ5tCVjszK
Sat 14 Jul 10:45:48 via Facebook      
Hawkeye Team
2 wedstrijden toegevoegd aan de lijst selectiewedstrijden 2018 Recent heeft het bestuur 2 aanvragen van DBCC-pilot… https://t.co/YMYC0nN83j
Wed 06 Jun 22:32:22 via Facebook      
Hawkeye Team
https://t.co/9sGDCI6iHq
Fri 25 May 13:20:14 via Facebook      
 

Historie

2017 - 20162015 - 2014 - 2013


2017

RESULTS 29-8-2017 21:00 uur
http://balloon-enb.org/results/euro2017/Results/Bootstrap/Euro17Index.html

1. Stefan Zeberli    (SUI)  -  19648 
2. Sergey Latypov (RUS) -  17861
3. Roman Hugi      (SUI)   - 17227

Total Results


Aan alles komt een einde, zo ook aan deze kampioenschappen. We hebben genoten van de mooie omgeving, de gastvrijheid, het lekkere eten, de wijntjes en natuurlijk voor onze Henk het bier. We zijn op de 47e plaats geeindigd, helaas hadden we gehoopt dat er meer in zat, maar je kunt niet alles hebben :). Op naar nog veel meer mooie vaarten en wedstrijden.

27-8-2017
De laatste ochtendvaart. We stijgen allemaal op dezelfde locatie op en hebben 2 opdrachten, beiden HWZ. We gaan omhoog en gaan richting het eerste doel. We zien een paar ballonnen vlak bij het kruis. Op het moment dat wij omlaag gaan krijgen we de wind niet meer te pakken naar het doel. Dus hop omhoog, we varen helemaal terug, maar krijgen niet meer de wind te pakken naar het doel. We hebben ergens geloggerd op 3,6 km. De tweede opdracht was ook niet meer haalbaar. Helaas we hebben ons best gedaan, maar het zat er niet in. We hebben wel een leuke en zeer gezellige week gehad. Mooi weer, mooie vaarten en een prachtige omgeving.

26-8-2017
Ja daar zijn we weer... We gaan weer een eigen opstijglocatie zoeken, onze favorieten bezigheid. We stijgen op en gaan naar de Minimum Distance Double Drop. Scoren in vak A-A of B-B. We varen heel mooi op het kruis aan, maar juist jullie raden het al net op het laatste moment krijgen we een draaiing naar de verkeerde kant. We gooien de marker in het eerste vak en de andere marker zou in het vak er schuin tegenover terecht moeten komen, maar helaas dit is niet gelukt. Dus geen score, flink gevloek bij ons in de mand als gevolg. Oke op naar de volgende HWZ, vier doelen. We varen eerst op grotere hoogte en gaan dan naar beneden. De wind dwarrelt alle kanten op en beneden staat bijna geen wind. We komen in tijd nood te zitten en in gasnood. We proberen bij het doel uit te komen, maar moeten met Gravity scoren. Dit zit er niet in dus we loggeren. Op naar de laatste twee opdrachten Fly On`s 2x. We moeten declareren 1 km voor het doel en het doel moet op 500 ft hoger of lager gedeclareerd zijn dan het oorspronkelijke doel. Na meerdere malen een doel opnieuw te hebben ingegeven zijn we toch maar voor een gekozen doel te gaan. We blijken uiteindelijk zo snel bij het doel te zijn dat we moeten loggeren, maar net niet op de juiste hoogte zitten. Het laatste doel hebben we ook gedeclareerd en we proberen om erbij te komen, maar wat een rare winden en voor ons niet helemaal de juiste. Tot een minuut voor einde scoring periode drukken we de logger af. Hierna hebben we een mooie landingsplaats. Vanavond de laatste avondvaart.

Vanavond is het heel druk in het dorp en vandaar zullen we opstijgen vanaf de kasteeltuinen. De opdracht is een Hare and Hounds, de favorite opdracht van Henk :). De Hare stijgt op en moet ongeveer 30 min. varen. Na ongeveer 10 min. mogen wij starten. We gaan de lucht in en zien na een tijdje de Hare landen. Hij legt het kruis uit waarop wij moeten scoren. We hebben een mooie lijn te pakken. Tijdens de vaart hebben tot 2 x toe bijna een collision met dezelfde ballon. De tweede keer was de ballon erg dicht bij onze top. Wij zaten in een daling en de ballon boven ons ook, maar die heeft alles op alles moeten zetten om niet bij ons in de top terecht te komen. We komen bij het doel aan en scoren op een 8 mtr. Na een slechte ochtend ging het vanavond weer beter. Morgenochtend hebben we een laatste vaart staan, dan de closingceremonie en dan gaan we weer huiswaarts.



25-8-2017
Deze ochtendvaart is meer een uitdaging. Eerst varen we naar de Judge Declared Goal, Hier scoren we netjes met een Gravity drop. Voor de tweede opdracht de HWZ trekken we rechts van het kruis weg. Dan komt de Donut we zitten mooi in de cirkel, maar mogelijk had deze opdracht nog beter gekund. Als laatste opdracht moeten we een Elbow varen, we hopen dat het nog wat punten oplevert, want helaas landen wij in een gebied waardoor we mogelijk strafpunten krijgen. Balen balen, maar op naar de volgende vaart.
Vanavond moeten we weer een eigen opstijglocatie zoeken. We volgen de Zwitsers en komen uit op een heel klein veldje. We hebben ook nog maar 30 min. om op te stijgen. We stijgen vlakbij een PZ op en moeten gelijk naar 500 ft. Het eerste doel ligt bij het kasteel van Brissac. We varen redelijk mooi aan, maar komen tegen de ballon van Stefan Zeberli aan, hij maakt nog een redelijke mooie draai naar het kruis, maar wij krijgen een rechtse stroom te pakken die weg van het doel gaat. We gooien net binnen de MMA. De tweede opdracht varen we aan, maar Stephan Bolz komt onder ons te hangen zodat we het kruis niet lekker kunnen benaderen. Uiteindelijk hebbben we daar bijna tegen de poten van het kruis gegooid. Na een mooie landing heerlijk gegeten en nu weer terug in ons verblijf. 



24-8-2017
In deze ochtendvaart hebben we een eigen opstijglocatie moeten zoeken, na deze gevonden te hebben was onze eerste opdracht een CRT Calculated Rate of approach. We komen heel mooi aanvaren, maar op het laatste moment worden we naar de verkeerde kant geduwd door een andere ballon. Hierdoor scoren we op een 5,13 mtr, maar omdat hier zo goed gescoord is krijgen maar 341 punten. Op naar de de volgende dit was een HWZ. Vrijwel alle ballonnen maken dezelfde keuze naar het meest haalbare doel. Hier scoren we op 1.78 zeer netjes met 904 punten. Op naar de laatste twee opdrachten. De Fly On, we hebben zelf een doel gekozen en varen hier mooi op aan. Volgens onze logger zouden we hier op ongeveer 10 mtr gescoord moeten hebben. We gaan het afwachten. De laatste task is een Land Run, een zo groot mogelijke driehoek varen. Eerst blijven we wat lager voor de eerste poot die we nog op de kaart loggeren. We varen even van de kaart om de juiste richting te pakken, om daarna omhoog te gaan naar een 7000 ft om de laatste poot te varen. Tegen einde scoringsperiode hebben we niet veel gas meer. We loggeren onze laatste marker en zakken naar beneden om een landingsplaats te gaan zoeken. Weer veilig geland met nog een 0, 0, 10, en 10 % gas over. Een lange maar mooie ochtendvaart. 

De avondvaart is een snelle korte vaart, twee H
WZ`s. Eerst op zoek naar een eigen opstijgveld en dan de lucht in. We varen redelijk mooi naar het doel, maar de wind is redelijk snel, waardoor het niet makkelijk is. Binnen de MMA (Measuring Area) gescoord met de marker. Het tweede doel ligt kort op het eerste doel, voordat we het weten waren we er al bijna. Hierin hebben we ook gescoord in de MMA.


 

23-8-2017
Deze ochtend zijn we naar het veld gegaan. Twee opdrachten Hesitation Waltz en een Pilot Declared Goal. Wegens lage bewolking en wind is de vaart gecancelled.
Vanavond nieuwe kansen. 
Deze avond hebben we weer gevaren. Twee opdrachten Hesitation Waltz en een Pilot Declared Goal. Het mocht in any order gevaren worden. We hebben eerst de PDG gevaren en daarna de HWZ. Omdat wij de PDG iets verder weg hadden gezet vanaf het Launch Point, duurde het even voordat we er kwamen. Daarna hadden we nog maar 25 minuten de tijd voor de HWZ en die lag ook nog iets verder door. Op hoogte stond wind, maar lager was er niet veel wind. Uiteindelijk hebben we de laatste (eerste) opdracht net binnen de tijd gescoord in de Measuring Area. Op naar morgenvroeg.

22-8-2017
Na een openingscermonie die standaard is zoals altijd hebben in de avond onze eerste vaart gemaakt. Twee opdrachten Hesitation Waltz, Hesitation Waltz.
We zijn opgestegen vanaf een eigen locatie, helaas hadden we te laat in de gaten dat we hoger moesten zitten om het meest rechtse doel te pakken, dus hebben we geprobeerd om nog naar het middelste doel te varen. Helaas een slechte score, afstand ongeveer 300 mtr tot het kruis, dus met de logger gescored. Bij de tweede opdracht zijn we eerst hoog gegaan, toen naar beneden om de linkse wind weer te pakken. We kwamen redelijk mooi op het doel aan, moesten nog wel een klein beetje corrigeren en dat lukte niet helemaal meer. Wel hebben we met de marker binnen de Measuring Aera kunnen scoren op ongeveer 40 mtr.

21-8-2017
Vandaag hebben we een tweede trainingsvaart gemaakt. Na 10 min. varen en checks van de computer gedaan weer geland en hebben Caroline en Carola het overgenomen. Zij hebben nog een lekker anderhalf uur gevaren. Nu gaan we aan een heerlijk Frans ontbijtje. Wat de dag ons verder brengt, we zullen het wel zien. Zonnetje schijnt volop, sfeer is goed, mooie locatie. 

20-8-2017
Aangekomen in Brissac-quince. Wij verblijven in een prachtige boerderij. Het is hier gewoon stil. Oase van rust. Vanavond gaan we kijken of we een kort vaartje kunnen gaan maken met onze gastvrouw. 

 

13-8-2017
Nog 1 weekje en we vertrekken naar Frankrijk, Brissac voor de Europese Kampioenschappen. Tijdens de Nederlandse kampioenschappen
heeft 1 van onze laptops een ongelukje gehad :), maar wij hebben een sponsor gevonden die bereidt was om ons een laptop te schenken.
Met dank aan:

___________________________________________________________________________________________________

 


Dutch Championships 2017 (BBT Belgian Balloon Tropy)

De kampioenschappen zijn weer gestreden. Team Hawkeye, in nieuwe samenstelling, heeft goed
gepresteerd. 
We zijn Nederlands Kampioen geworden voor de 17e keer. 
Daarnaast zijn we 3e overall geeindigd. Met een deelnemersveld van 52 piloten uit heel Europa.

Resultaten

 

                                            30  jaar geleden; (Bijna 31)

Henk Broeders en Jan Fokken, twee gepassioneerde ballonvaarders die eens iets anders wilde dan commercieel varen, 
besloten om aan wedstrijden en kampioenschappen ballonvaren te gaan deel nemen. Iets wat met veel passie door beide 
werd ervaren en uitgeoefend. Dit jaar 2017 gaan beide mannen weer strijden voor de titel. Het betekent dus ook dat
Henk en Jan al 31 jaar onafgebroken in het vak Wedstrijdballonvaren zitten. 
Hieronder alle resultaten die bij ons bekend zijn van hun behaalde plaatsen in deze 30 jaren;

1987, Loohorst (NED), 
6   Henk Broeders
12e  Jan Fokken  
1988, Havelte (NED),
2e   Jan Fokken
9e  Henk Broeders
1989, Emmen (NED)
3e    Jan Fokken (1zilveren medaille)
7e    Henk Broeders
1990, Doetinchem (NED)
4e  Jan Fokken
5e  Henk Broeders
1991, Loohorst (NED)
1e  Henk Broeders (1gouden medaille)
5 Jan Fokken
1992, Loohorst (NED)
1 Henk Broeders (2gouden medaille)
?    Jan Fokken
1993, Bad Camberg (GER)
2e  Henk Broeders (1zilveren medaille)
?   Jan Fokken
1994, Stadskanaal (NED)
1e  Henk Broeders (3gouden medaille)
3 Jan Fokken (1bronzen medaille)
1995, Zeeland NB (NED)
1e  Henk Broeders (4gouden medaille)
3e  Jan Fokken (2bronzen medaille)
1996, Hardenberg (NED)
1e  Henk Broeders (5e gouden medaille)
7e  Jan Fokken
1997, Zwolle (NED)
3e  Jan Fokken (3bronzen medaille)
4e  Henk Broeders 
1998, Winterswijk (NED)
2e  Jan Fokken (2zilveren medaille)
4 Henk Broeders
1999, Ny-Hotton (BEL)
1e  Jan Fokken (1gouden medaille)
2e  Henk Broeders (2zilveren medaille)
2000, Wanroij (NED)
4e    Henk Broeders
7e  Jan Fokken
2001, Zeeland NB (NED)
2e  Henk Broeders (3zilveren medaille)
4e  Jan Fokken
2002, Ny-Hotton (BEL)
1e  Jan Fokken (2gouden medaille)
2e  Henk Broeders (4zilveren medaille)
2003, Wanroij (NED)
1e  Henk Broeders (6gouden medaille)
2 Jan Fokken (3e zilveren medaille)
2004, Ny-Hotton (BEL)
1 Henk Broeders (7gouden medaille)
2e  Jan Fokken (4zilveren medaille)
2005, Oudehaske (NED)
1e  Henk Broeders (8gouden medaille)
5e  Jan Fokken
2006, Balen (BEL)
1e  Henk Broeders (9e gouden medaille)
3e  Jan Fokken (4bronzen medaille)
2007, Wezeperbrug (NED)
1e  Henk Broeders (10gouden medaille)
8 Jan Fokken
2008, Ny Hotton (BEL)
2 Jan Fokken (5zilveren medaille)
3e  Henk Broeders (1bronzen medaille)
2009, Wezeperbrug (NED)
1 Henk Broeders (11gouden medaille)
4e  Jan Fokken
2010, Izier (BEL)
1e  Henk Broeders (12gouden medaille)
6e  Jan Fokken
2011, Joure (NED)
1e  Henk Broeders (13gouden medaille)
6Jan Fokken
2012, Ny-Hotton (BEL)
1 Henk Broeders (14gouden medaille)
2e  Jan Fokken (6zilveren medaille)
2013, Wezeperbrug (NED)
2 Henk Broeders (5zilveren medaille)
7e  Jan Fokken
2014, Wezeperbrug (NED)
1e  Henk Broeders (15gouden medaille)
7e  Jan Fokken
2015, Vielsalm (BEL)
1e  Henk Broeders (16gouden medaille)
3e  Jan Fokken (5bronzen medaille)
2016, Vielsalm (BEL)
2e  Henk Broeders (6e zilveren medaille)
6e  Jan Fokken
2017, Vielsalm (BEL)
1Henk Broeders (17e gouden medialle)
9Jan Fokken

31 jaar ervaring, 31 jaar kampioenen en 31 jaar plezier.
Proficiat heren. 

25 t/m 28 mei 2017
NK Ballonvaren, Vielsalm Belgi
ë
Results


Ad Ballon Cup 11-12 maart 2017

Uitslagen zijn in onderstaande bijlage te vinden;
Results


2016

 

Saga Japan Wereld Kampioenschappen 2017.
28 oktober t/m 7 november
Foto`s van deze blogs kunt u vinden in onze fotogallery op ballonwedstrijden.nl

 

Results:
Nr. 1: Rhett Heartsill (USA)               26160 punten
Nr. 2: Rimas Kostiuskevicius (LTU)    23907 punten
Nr  3.: Stefan Zeberli (SUI)               22609 punten

 

Nr.65: Steven Vlegels (BEL)              15496 punten
Nr.74: Jan Timmers (BEL)                14809 punten
Nr.76: Henk Broeders (NED)            14566 punten
Nr.78: Jan Oudenampsen (NED)       12369 punten
Nr.93: Jan Fokken (NED)                 11448 punten

 

Total Results

 

7 november, Wat een dag hebben we vandaag beleeft. Geweldig!!! We waren uitgenodigd om naar een school in Arita te komen voor een uitwisselings programma. Samen met ons Team Hawkeye en een gedeelte van het Team Jansann (Sanne, Caroline en Lucas) werden we opgehaald en naar de school gebracht. Hier worden we met groot onthaal binnengebracht. Het Nederlandse volkslied wordt gespeeld en veel kinderen in de leeftijd van 12-13 jaar. We geven een presentatie over Nederland en ballonvaren. Daarna geven hun een presentatie over Arita. Deze streek staat bekend om zijn potten bakkerijen. We krijgen een optreden van de sport Kendo. Daarna hebben we een dans met schoteltjes die we in onze handen moeten laten klepperen op elkaar en lopen we in een grote ronde. Na dit is er lunch. We worden verdeeld onder de klassen. We krijgen hier rijst, melk, miso soep, kip en salade. Na de lunch lopen we een beetje achter op schema dus snel de ballon op zetten want we gaan tetheren, dus met de ballon aan touwen half omhoog met een paar kinderen van de school. Ze vonden het helemaal geweldig. We ruimen de ballon op na ongeveer 35-40 minuten en moeten weer de bus in, want we worden naar een pottenbakkerij gebracht waar we onze eigen theemok mogen beschilderen. Over ongeveer 1 maand worden deze naar ons opgestuurd. We kijken onze ogen uit, want er is ook nog een winkel bij en daar staan allerlei soorten potjes, vazen, borden etc etc en in alle maten. We lopen op schedule en we worden naar de closingceremonie gebracht van de Wereld Kampioenschappen Ballonvaren, Saga, Japan 2016. Grote zaal met alle deelnemers en de prijzen worden uitgekreikt. Dan hebben we nog een avondmaal en zitten de kampioenschappen er echt op. Morgen vertrekken wij naar Fukuoka en we verblijven daar nog 1 nachtje daarna gaan Bram en Maikel terug naar Nederland. Henk en ikzelf (Iris) gaan door naar Cambodja.
Tot de volgende gelegenheid :) :)

 

6 november, De laatste competitievaart staat gepland. Een Fly In, Judge Declared Goal, Pilot Declared Goal, Judge Declared Goal en een Fly On. We mogen weer een eigen opstijglocatie zoeken. De favorite bezigheid van Henk..... niet dus. We gaan maar eerst weer een paar auto`s volgen, maar uiteindelijk komen we de Zwitsers tegen en daar blijven we bij hangen. We stijgen van een locatie op en gaan naar het eerste doel, wederom weer eerst mooi op lijn, maar daarna drijven we we te ver rechts van het doel weg. We hebben wel kunnen scoren hier. Dit moest ook nog binnen de 100 mtr anders had je geen score. Op naar de volgende een JDG we zitten als kluiten ballonnen bij elkaar. Mooi naar het doel wat op het hoofdveld (CLP) ligt. We gaan even over het water om hoog en dan willen we naar beneden. Heel veel ballonen hangen beneden ons, maar we gaan toch proberen om te zakken. Ballonnen die omhoog komen en langs ons gaan, maar we vinden een gaatje om er tussendoor te piepen. Nu blijven focussen en hopen dat die wind naar het doel staat. YEP we gaan er recht op af. Je hoort het publiek al juichen. Henk is klaar om te gooien, wachten, wachten en dan gaat hij gooien. Het kruis ligt al aardig vol met markers, maaaaaar Henk gooit op het kruis en we zijn helemaal blij met deze worp. We worden hier 5e met 0,36 cm. Op naar de volgende opdrachten. Onze PDG gooien we net buiten de 100 mtr dus geen score. (Wel restpunten) De JDG doen we redelijk, maar andere zitten nog veel beter. Bij de FON komen we mooi op doel, maar doordat het touw in de weg zat kon Henk de marker niet goed meer gooien. Al met al een redelijke vaart. Het is uitchecken we brengen onze spullen weg, maar we hebben nog 1 laatste vaart de Keygrab. Sleutels die op het hoofdveld (CLP) hangen, maar helaas de wind is sterk toegenomen en deze is gecancelled. Dus we maken onze bus even schoon en zorgen dat we weer optijd op het hoofdveld (CLP) zijn voor de nightglow, helaas zonder ballonen, want de wind blijft aanhouden. Op live muziek lightglowen en later een vuurwerkshow. Mooie afsluiting van een enoverende week. Morgen gaan we nog naar een school in Arita en hebben we de closingceremonie. 

 

5 november, Na een zeer mooie avond starten we deze ohtend voor onze 1 na laatste ochtendvaart. Een Judge Declared Goal, Minimum Distance, Hestitation Waltz en een  Fly On. Start was vanaf het hoofdveld (CLP), maar de juiste winden waren ons niet gegund. Het ene moment heb je de juiste lijn te pakken en dan kom je in de buurt van het doel, maar dan vlak voor het doel draaien we weer van het doel af. De ochtend was dus niet eentje voor ons om in de boeken te schrijven. In de avond krijgen we twee opdrachten. Pilot Declared Goal en een Hestitation Waltz. Start is ook weer vanaf het hoofdveld (CLP). We moeten zeer lang wachten, want de groene vlag zou niet eerder zijn dan 16.00 uur, maar dan krijgen we een sms via de Japanse telefoons dat de start (groene vlag) zal zijn vanaf 15.30 uur. We staan er weer klaar voor. Eenmaal in de lucht moeten we snel ophoog vanwege het treinstation. Hiermee krijgen we al weer een andere richting. Na het treinstation snel naar beneden. We scoren wel bij beide doelen, maar ook dit is zeker niet voldoende. Op naar het hotel en daarna lekker uit eten en dan morgenochtend de laatste vaart van de competitie.

 

4 november, Even een kort verslagje van de dag van vandaag. De ochtendvaart we starten vanaf het hoofdveld de CLP. We hebben 5 opdrachten de Pilot Declared Goal, Pilot Declared Goal, Judge Declared Goal, Hesitation Waltz en Fly On. Alle hebben verschillende scoringsperiodes. Bij ons eerste doel zijn we redelijk veel tijd kwijt ivm winden die maar blijven draaien en niet naar de juiste richting voor ons. Daarna gaan de opdrachten redelijk. Wij zijn met onze laatste opdracht bezig. Ik geef Henk door dat we nog 5 minuten hebben om te scoren, nog 4, nog 3, nog 2, Henk nog 1 minuut en hij gooit de maker dicht bij het kruis. Na de landing is het terug naar het competitie center en daarna door voor het gas vullen. Tegen die tijd is het al half 12. Na het gas komen we aan bij het hotel, alle apperatuur gaat snel aan de laders en we gaan even lunchen, na de luch een snelle douche en weer terug naar het competitie center voor de volgende briefing. De avond opdracht is een Fly In, en de Fly In is naar het hoofdveld (CLP) Zelf een opstijglocatie uitzoeken en rond 15.30 uur de lucht in. We zien veel ballonen goed naar het kruis komen, maar trekken laag weer weg van het kruis. Wij komen van hoog aan, Henk zegt ik ga zo de marker laten vallen. Hij telt af, 3,2,1, nee ik durf het nog niet zegt hij. We wachten even en uiteindelijk laat hij hem los. Hij valt en valt en valt en we zien de marker steeds dichter bij het kruis komen en dan...... tussen de poten van het kruis valt onze marker. Uitbundig applaus van het publiek en wij zijn helemaal blij met de drop. Morgen gaan we er weer tegenaan.

 

3 november, Weer vroeg in de benen voor een ochtenvaart. Een Pilot Declared Goal, Fly In, Hestitation Waltz (keuze uit meerdere doelen) en een Fly On. We hebben voor een goede opstijglocatie gekozen. De PDG varen we redelijk aan, daarna varen we door voor de FIN. Twee doelen liggen op het hoofdveld CLP. We hebben een mooie lijn te pakken naar 1 van de doelen, maar naar een paar minuten worden we weer helemaal van het doel we geblazen. Wat gaan we doen, de marker gooien tussen alle kijkers of toch geduld hebben en kijken wat de wind gaat doen. Onze crew was er nog niet dus de keuze is wachten. Jahoor we krijgen weer een wind te pakken naar het doel en een goeie wind we gooien de marker op 9.55 mtr afstand van het kruis, het publiek gaat helemaal uit z`n dak. De rest van de opdrachten gaan redelijk.
Even een klein uurtje rust en we gaan weer. Briefing 2 opdrachten beide Pilot Declared Goal. Op het hoofdveld CLP starten we. De wind blijft sterk staan. We krijgen diverse smsje met windmetingen en een sms dat de opdracht is gewijzigd. 1 JDG komt te vervallen. De gele vlag komt zichtbaar en dit betekent dat we nog 5 minuten hebben voor de groene vlag en dan mogen we beginnen met koude lucht en daarna met warme lucht. Vrijwel alle ballonen wachten met de vulling. Te veel wind. Toch moet je op een gegeven moment beginnen. De ballon gaat alle kanten op. Na een paar momenten dat het iets rustiger wordt kunnen we opstijgen. De winden die er zouden zijn, zijn er weer niet. We gooien de marker op ongeveer 500 mtr. Dit wil zeggen dat we een lage score hebben en we zakken naar een 61e plaats. Op naar morgen.

 

2 november, Het is weer vroeg opstaan om naar de briefing te gaan. Vijf markers liggen er klaar. Pilot Declared Goal (bepaald de piloot zelf een doel), Fly In (Eigen opstijgveld zoeken waarna je naar dit aagewezen doel moet varen), Judge Declared Goal (Een doel wat de wedstrijdleiding heeft gekozen), en twee Fly On`s (Zelf een doel kiezen in de lucht die op de vorige marker genoteerd dient te staan). Dus we moeten als eerst een eige opstijglocatie gaan zoeken. We hebben de verkeerslichten niet echt mee. Uiteindelijk zien we meerdere deelnemers bij het zelfde uitkomen. Na wat windmetingen hebben we besloten om toch hier vandaan op te stijgen. Eenmaal in de lucht zijn de windvoorspellingen weer niet wat ze zijn. We zien aan de grond een kleine brand met wat rook die ervan omhoog komt. We kijken erna en de wind staat naar rechts, ongeveer een minuut later kijken we weer en de rook staat compleet de andere kant op. Tevens staat er zeer weinig wind. Het eerst en tweede doel mochten we omwisselen als we dit wilde. Wij hebben gekozen voor eerst de FIN en dan de JDG, maar bij beide komen we niet. We gooien ons markers voor deze opdrachten binnen de gestelde tijd en gaan verder voor de andere doelen. De PDG gaan we ook niet halen, want deze lag in de buurt van de JDG en dit was al niet haalbaar. Dus wanneer onze crew erbij is gooien we ook deze marker. Op de marker staat het doel voor de eerst FON. We komen hier mooi op aanvaren en gooien de marker....... te zacht :(. Op naar de laatste opdracht ook een FON we varen naar het kruis en zien een ballon lager naar rechts gaan, wij laten de ballon zakken, maar nee hoor het is niet gegund wij hebben een wind naar links. Afstand tot het kruis was ongeveer 30 mtr. Uiteindelijk geland, ingepakt, observer afgezet, logger ingeleverd en gas gaan tanken. Tegen de tijd dat we een broodje op hebben is het al weer 12 uur. Nog even een beetje rusten en dan weer naar de briefing. 2 markers liggen klaar. Opstijgen zal vanaf het centrale opstijgveld zijn langs de Kasa river. Aan het einde van de briefing wordt er aangeven dat we een extra briefing krijgen, omdat er een calamiteit is op het centrale opstijgveld. De tamtam gaat snel het blijkt om een bommelding te gaan. Nieuwe briefing hebben we 45 miuten later. De calamiteit blijkt te zijn opgelost en we kunnen naar het opstijgveld. Daar aangekomen krijgen we diverse smsjes met windgegevens. 200 ft 20 knp mmm beetje veel. De wind blijft sterk en dan komt na lang wachten de zwarte vlag en dit betekent dat we kunnen inpakken en lekker kunnen gaan eten. Op naar morgen ochtend.

 

1 november, We hebben deze ochtend geen sms ontvangen dat de vaart niet doorgaat, dus op naar de briefing. Daar aangekomen ligt er 1 marker en een logger voor ons klaar. De meteoman vertelt in gebrekkig engels dat de wind vrij snel aan gaat trekken. We zouden als de vaart door zou gaan binnen 5 minuten op de zee zitten. Hiermee is dus de ochtendvaart gecanceld. Terug naar het hotel ontbijten en nog even rusten. Later op de middag krijgen we tijdens de lunch een sms dat de briefing voor de avondvaart ook is gecancelled wegens sterkte winden. We besluiten om wat rond te gaan rijden in Japan, de bergen in. Hier staat op een top een soort tempel.  We dachten wij zijn de enigste hier, maar nee hoor meerder teams hadden hetzelfde idee. :) Naar boven was het al met kleine wegen, maar naar beneden moeten we ook nog. Heerlijk langs de natuur van Japan. Manderijnen, bamboe en vele mooie bloemen.  Beneden aan het begin van de berg komen we in een heel klein pitoresk dorpje. Wat een stilte hier en nog de echte Japanse steil huizen. Prachtig.
Morgenochtend verwachten we wel weer te varen en waarschijnlijk het gehele kampioenschap verder. We houden jullie op de hoogte.

 

31 oktober, Vandaag is de echte wedstrijd begonnen. World Hot Air Balloon Championships. De ochtendvaart gaat door. Drie Judge Declared Goals, Dit betekent dat de wedstrijdleiding zelf een doel heeft uitgekozen en hier een target hebben geplaatst, zodat wij als ballonvaarders hier naartoe moeten varen en een marker (liefst) op het kruis dienen te gooien. Maar Saga, Japan zou Saga, Japan niet zijn met vreemde windrichtingen. Dit heeft te maken met de zee die zeer dichtbij ligt en enkele heuvels/bergen. Het is knokken, knokken en nog eens knokken om goed bij de doelen aan te komen. Uiteindelijk naar ruim 2,5 uur varen en een beetje gas over hebben we twee opdrachten slecht gedaan en twee opdrachten redelijk tot goed. Op dit moment, ja voor de mensen die ons al een tijdje volgen, jullie geloven dit niet, we staan op dit moment in de overall lijst op plaats 57 en ons startnummer is 57. mmmm hopelijk gaat dit nu betekenen dat het goed komt??? We wachten het af.
Slapen in de middag zit er vrijwel niet in, volgende briefing is al om 14.00 uur. Gearriveerd in de briefing ruimte, geen markers, dit betekent meestal maar 1 ding. Avondvaart gecancelled. Er is regen op komst.
We gaan daarom met onze locale crew en vertaler nog even naar het opstijgterrein waar altijd veel mensen komen kijken. Hier staan diverse standjes met souveniers en heel veel eten. Lokale specialiteiten uitgeprobeerd en rond geslenterd.
Begin van de avond rijden we nog even terug naar het competitie center. Henk als enigste piloot, van de 105 piloten krijgt geen sms op zijn lokale mobiele telefoon. Het zal eens niet waar zijn, Henk en techiek. Na een tijdje is dit ook weer opgelost.
Lekker uit eten en dan het bedje in. Afwachten of morgenochtend de vaart doorgaat.

 

30 oktober, Deze ochtend gaan we er weer voor, een laatste oefenvaart. We stijgen op vanaf het startveld waar veel locale mensen staan te kijken. De winden zijn iets minder sterk, maar veel heel veel sturing. Henk en ik maken een kort vaartje waarna Maikel en Bram ook nog even kunnen varen in Japan. Geland in een droog, gemaaid rijstveld. Later op de middag hebben we een General Briefing. Hier worden de puntjes nog even doorgenomen en soms wat extra informatie toegevoegd voor de wedstrijd. In de avond rijden we naar een locatie waar de openingsceremonie wordt gehouden. In het begin wat traditionele muziek instrumenten en daarna speeches en nog meer speeches. Je raad het al niet super bijzonder. Na de openingscermonie op naar het buffet, rijst, allerlei kleine hapjes, noodles, vis en toetjes. Alles goed verzorgt. Nu vroeg het bed in en klaar staan voor de echte wedstrijd.

 

29 oktober, Vroeg op staan, want we hebben een briefing voor de oefenvaart. Het betreft een fly-in. Dit betekend dat we een eigen opstijglocatie moeten gaan zoeken en vandaaruit naar het doel toe moeten varen. We hebben rondgereden om te kijken of er ergens een DROOG veldje is om op te stijgen. Nou dan moet je echt geluk hebben, maar bij onze ballon zitten zeilen die we onder de ballon kunnen leggen zodat de ballon niet nat en vies wordt. Ja de ballon..... niet onze voeten haha. Uiteindelijk toch maar een veldje gekozen en zijn we de ballon klaar gaan leggen. Ready for take off. De wind trekt al aardig aan, dus betreft de landing..... we zullen wel zien waar we uitkomen. Mooie omgeving vanuit de lucht. Het lijkt wel Nederland "plat", maar meer Japanse steil huisjes. In de lucht merk je pas hoe dichtbij je bij de zee zit, op een paar km afstand kun je hem zien liggen. Na 20 minuutjes gaan we de landing inzetten. We komen over een gemaaid rijstveld en daarna een weggetje met erachter ook een gemaaid rijstveld. Henk zegt het tweede rijst veld ga ik landen. Zet je schrap. Ik (Iris) zet me schrap. Henk roept "te vroeg, te vroeg" dit betekend dat we tegen de betonnen rand aan klappen en op de weg tot stilstand komen. De ballon valt in het tweede rijstveld en gek genoeg is dit veld redelijk droog. Maikel en Bram zijn onderweg naar ons. Radiocontact is er niet meer. Teveel draden die boven de grond lopen. Via sms geven we de coordinaten door en even later komen ze aanrijden. Alles ingepakt en onze vertaler gaat nog even met de oud piloot van onze ballon opzoek naar de eigenaar van het veld, omdat er een pvc pijpje afgebroken is tijdens de landing. Ze komen evenlater terug met de eigenaar, maar het is geen probleem. We rijden terug en tanken onze gasflessen af.
Terug in het hotel even relaxen en in de middag lunch. Later op de middag krijgen we per sms door dat de avondvaart is gecancelled. Dus we zijn maar door de stad Saga gaan struinen. Straatjes waar je normaal niet langs zou lopen. Tevens hebben we het kasteel van Saga bekeken. helaas niet super bijzonder, maar we hebben het gezien. Op naar morgenochtend voor de laatste oefenvaart.

 

28 oktober, En dag met heel veel regen, het spoelt eruit. Toch maar even op pad, naar het opstijgveld. Hier staan allemaal standjes met eten, souveniers en nog veel meer eten. Later op de avond hebben een parade door de hoofdstraat van Saga. Voorop scoutingkinderen met vlaggen van alle landen. Daartussen lopen wij als piloten en crewleden. De straat is verlicht met allemaal lampjes in de bomen en in de winkeltjes. We delen souveniertjes uit aan de kinderen en volwassenen. Allemaal vrolijke gezichten. Later op de avond hebben wij een etentje met de Kyoei Bank. Hier hebben we de ballon en auto van te leen. Het restaurant is een typisch Japans restaurant. Na kennismaking met de andere wordt het eten geserveerd. Als eerst komt er een rond mandje met een inktvis (Squid) dood!!! nee levend.  De tentakels bewegen en je ziet het beestje van kleur veranderen. Zijn lijfje is al gesneden in stukjes. Als Nederlander zijnde is het even flink aanpassen. Verder hebben we een heerlijke maaltijd gegeten. Na diner terug naar het hotel, bedje in en morgen kijken of we een eerste oefenvaart kunnen gaan maken.

 

27 oktober, vandaag een zeer rustig dagje. Ontbijten, lunchen, check-in. Tas vol met spullen ontvangen van de organisatie, jas, kaarten, poster, toeter, fluitje, zakdoeken, stickers etc etc. Daarna nog wachten in een lange rij voor geld. Alles is ontvangen en dan lekker uit eten. Heerlijk bij de japanner :) en nu relaxen met een biertje, sinas, cola en een watertje. Helaas is de verwachting voor morgen dat het de gehele dag regent. Voor morgenochtend is de oefenvaart al gecanceld.

 

26 oktober, onze twee andere crewleden Bram en Maikel zijn ook gearriveerd na een lange vlucht. Rond 10.30 uur was iedereen wakker en klaar voor vertrek naar het Saga Balloon Museum. Daar aangekomen willen we een ticket kopen, maar nee hoor ze zagen gelijk dat wij van de ballonen waren (... we hadden niet eens ballonkleding aan ????) en we mochten gratis naar binnen. Eerst een hele mooie film van Saga balloon fiesta. Geweldig!! Daarna de trap op met tegen de muren bekleding van .... uiteraard luchtballonen :) . Boven gekomen zien we een mandje met een ijzeren frame en een houten plaat. Om het ijzeren frame is een plastic hoes waar de mensen in staan en tevens gasslangen ook langs binnen komen. Dit mandje is van de Icarus ballon, de eerste hete luchtballon in Japan in het jaar 1969.Op een andere afdeling staan diverse tegeltjes met schilderingen van ballonen.  

 

Hierna komen we terecht bij hologrammen. Een hele mooie uitwerking hiervan is te zien op onze facebookpagina "Hawkeye Team". Verder in het museum is een uitgebreide uitleg van wedstrijd elementen, hoe werkt dit nu en wat houd het in. In de flightsimulator kunnen we proberen om met de luchtballon bij een doel aan te komen en hier een marker te droppen. (BANSAI) Bram heeft een mooie afstand van 7 mtr, gevolgd door Iris met 36 mtr, en jawel onze nummer 2 en 3 van Nederland presteerde uiteraard weer het slechts Henk en Maikel respectiefelijk laatste. Wat een super leuke ervaring en een heel mooi modern museum is dit.
Later op de middag gaan we even op pad met de auto. Laptops en bluetooth tracker mee. Kijken of alles werkt naar behoren. We komen een heel eind.
Rond 18.00 lokale tijd worden we opgehaald door Eriko om nog enkele dingen voor onze uitwisseling met een japanse school "Arita" op 6 november door te bespreken. Hierna gaan we naar een restaurant, waar nog enkele andere mensen aanschuiven voor een diner. Lokale specialiteiten krijgen we voorgeschoten en we hebben het laten smaken. Leuke gesprekken over andere culturen en gewoontes.

 

25 oktober, 6 uur lokale tijd (00.00 uur Nederlandse tijd) klaar wakker natuurlijk. Ontbijt is pas rond 8.00 uur, dus nog even doezelen. 7.30 toch echt maar gaan ontbijten. Broodjes, eieren met spek, vers fruit ..... vergeet het maar ;) Rijst, salade, rauwe eieren en worstjes. Even omschakelen. Na het ontbijt even relaxen en dan de stad te voet verkennen. Veels te vroeg natuurlijk, die Hollanders hahaha. Bij een automaat maar een blikje warm koffie  gehaald en daarna weer relaxen in het hotel.  
 
Tussen 14.00 en 15.00 uur hadden we afgesproken met de Kyoei Bank om onze ballon met auto op te halen. Daar aangekomen zit een heel comité van 6 mensen op ons te wachten. Een aantal mensen van de bank gaan ons mee helpen indien dit nodig is en waar kan. Daarnaast zijn we nog uitgenodigd om voor de wedstrijd met hun te gaan dineren.
Nog even wat formaliteiten en we gaan naar de auto. Alle 6 de personen lopen helemaal mee tot de auto. We bedanken deze personen en stappen in. We worden uitgezwaaid. Ze rijden in Japan links dus ook hier weer even omschakelen. Terug bij het hotel krijgen we goed nieuws. Onze koffer is gevonden en wordt morgen bij het hotel bezorgd. Weer een zorg minder.

 

23 oktober op 24 oktober, de reis naar Saga Japan is begonnen, na een lange vlucht naar Shanghai, China is het nog een paar uurtjes wachten tot de vlucht naar Fukuoka gaat, waar we op de trein naar Saga kunnen.
Aangekomen op Fukuoka blijkt 1 van onze koffers niet aanwezig te zijn. Dan komen de papieren, alles invullen wat erin zit (laptop, externe batterij, kleding noem maar op) hoe de koffer eruit ziet etc etc. Na hier ruim 3 kwartier mee bezig te zijn geweest, konden we verder. Met de bus naar het metrostation, waarna we vermoeid en bezweet de trein eindelijk hadden naar Saga. Deze rit duurde nog ongeveer 3 kwartier.
Op nog geen 3 minuten lopen aangekomen in het Saga City Hotel. Na een heerlijke verfrissende douche bedje in en oogjes toe.

___________________________________________________________________

Team Hawkeye wil alle mensen die een lot hebben gekocht en ons hiermee heeft gesponsord, zodat wij naar de Wereldkampioenschappen Saga, Japan kunnen gaan bedanken.
Hieronder zijn de filmpjes met alle winnaars die een ballonvaart hebben gewonnen.

 

Van harte gefeliciteerd!!!
Allerlaatste trekking met alle verkochte loten.


Trekking onder de sponsoren van Henk Broeders en Maikel Kouwenberg.


Trekking onder de sponsoren van Bram de Kanter.


De vierde 250 loten zijn verkocht en dus heeft ook de vierde trekking plaats gevonden voor een gratis ballonvaart.


De derde 250 loten zijn verkocht en dus heeft ook de derde trekking plaats gevonden voor een gratis ballonvaart.


De tweede 250 loten zijn verkocht en dus heeft ook de tweede trekking plaats gevonden voor een gratis ballonvaart.


De eerste 250 loten zijn verkocht en dus heeft ook de eerste trekking plaats gevonden voor een gratis ballonvaart.

_______________________________________________________________________________________

          Nederlandse kampioenschappen Ballonvaren 5 t/m 8 mei.
          Overall kampioenen:
          Nr. 1 Uwe Schneider (GER)
          Nr. 2 David Barford (GBR)
          Nr. 3 Daniel Kusternigg (AUT)

          Nederlandse kampioenen:
          Nr. 1 Bert Stuiver
          Nr. 2 Henk Broeders
          Nr. 3 Maikel Kouwenberg 

          Belgische Kampioenen:
          Nr. 1 Steven Vlegels
          Nr. 2 David Spildooren
          Nr. 3 Philippe de Cock

          Resultaten

 __________________________________________________________________________________________

 2015

1 t/m 13 december 2015
De World Air Games 2015 Dubai

Resultaten zijn hier te vinden:
Vaart 1: Hesitation Waltz                    
results 
            Hare and Hounds                   
results
            Fly On                                   
results

Vaart 2: Pilot Declared Race to Area    results
            Hesitation Waltz                     
results

Vaart 3: Fly In                                   results
            Watershipdown                     
results
            Fly On                                  
results

Vaart 4: Hare and Hounds                 results

Total results


11 t/m 17 augustus 2015

Europese Kampioenschappen Ballonvaren Debrecen Hongarije.

Uitslagen zijn bekend en de nrs 1 t/m 3 zijn:

15333 punten Stefan Zeberli  Zwitserland
15141 punten Sven Goehler   Duitsland
14417 punten Vito Rome       Slovenie

Totale uitslag vindt u in onderstaande link.

Total Results

Mei 2015

De Nederlandse (open) Kampioenschappen Ballonvaren zijn gestreden.
Team Hawkeye, Piloot Henk Broeders, heeft zijn titel met succes verdedigd. 
Henk Broeders is nu 16 voudig Nederlands Kampioen.

Top 3 Nederlandse deelnemers:                                                                                                             
1. Henk Broeders
2. Jan Oudenampsen
3. Jan Fokken


Top 3 Belgische deelnemers:
1. Steven Vlegels
2. Ann Herdewijn
3. Philippe de Cock



Top 3 overall deelnemers:
1. Steven Vlegels (BEL)
2. David Linek (CZE)
3. Peter Olsson (SWE)



Resultaten vind u hieronder.

Total results             
 
Februari 2015
Wereld rank lijst Hete Luchtballon Wedstrijd varen 2015
World Ranking list
Team Hawkeye "Henk Broeders" staat op de 18e plaats.


9 januari 2015
Belgium / Dutch Balloon competition,
http://www.bbt2015.balloonfederation.be/


21 t/m 22 februari 2015
Ad Ballon Cup 2015, Breda, Nederland
uitloop 7 t/m 8 maart 2015.

 
________________________________________________________________________________________

2014

9 t/m 13 september 2014

1e Wereld Vrouwen Hete Lucht Ballon Wedstrijden, Leszno, Polen
Volg het op:
http://womenworldballoon2014.pl/31313_en.html

1 t/m 5 september 2014
2e Wereld Junioren Hete Lucht Ballon Wedstrijden, Vichy, Frankrijk
Volg het op:
http://www.worldjunior2014hab.org/Home.html
 
28 augustus t/m ________ 2014

58ste Gordon Bennett, Lange afstand Gas Ballon Kampioenschappen, volg het op:
http://www.gordonbennett2014.org/Home.html                 

19 t/m 24 augustus 2014
British National Championships, Berkeley, Engeland.
Meer informatie over de Britse Hete Lucht Ballon Wedstrijden zijn te vinden op:
http://www.pitchero.com/clubs/bbaccompetitionsclub/news/nationals-results-now-final-1275447.html
 
19 t/m 24 augustus 2014
French Nationals,
Sablé-sur-Sarthe, Frankrijk.
Meer informatie over de Franse Hete Lucht Ballon Wedstrijden zijn te vinden op:
http://flyonballooning.wordpress.com/
http://balloon.hu/sable2014/results/FNIndex.html

19 t/m 24 augustus 2014
Nordic Balloon Cup Denemarken
Meer informatie over de Deense Hete Lucht Ballon Wedstrijden zijn te vinden op:
http://www.ballonnm.dk/index.php/en/pilots-and-balloons
https://www.facebook.com/godreamsilkeborgnordicb.../timeline

___________________________________

20 t/m 25 juli 2014

Wereld Kampioenschappen 2014 Brazilië.

Hawkeye Team geeindigd op de 28e plaats.

Resultaten zijn te vinden op: WK 2014 resultaten

 
1e vaart is gemaakt 2 marker (HWZ, JDG) kunnen droppen en een donut gevaren.
Vaart 2 Race to an area en een fly on.
Vaart 3 Fly In, Minimum Distance Double Drop, Judge Declared Goal en Hesitation Waltz.
Vaart 4 Hesitation Waltz, Hesitation Waltz.
Vaart 5 Fly In, Judge Declared Goal, Judge Declared Goal, Hesitation Waltz en een Land Run.
Vaart 6 Hare and Hounds.
Vaart 7 Hesitation Waltz, Hesitation Waltz.
Vaart 8 Fly In, Fly On.
Vaart 9 Hesitation Waltz, Fly On.


http://www.balloonworlds2014.com//us/
 
Dinsdag 15 juli zijn wij “Team Hawkeye” vertrokken naar Brazilië voor de Wereld Kampioenschappen Ballonvaren.

Wij konden deze reis daar naar toe maken mede door onze sponsoren die de helft van onze kosten heeft gesponsord.
Daarnaast is een groot gedeelte van de andere helft binnen gehaald door verkoop van loten aan passagiers, familie, crewleden enz. enz.


Wij willen onze sponsoren bedanken, maar ook alle crewleden van Ad Ballon die ons hebben gesteund
door loten te verkopen, op braderieën/evenementen te staan, ons te promoten en loten te kopen.

__________________________________

Trekkingen verkochte loten:

De eerste trekking heeft plaats gevonden op 8 januari 2014 en de winnaar is Dhr/Mevr Sprenkels uit Zundert.
       

De trekking onder de sponsoren heeft op 11 april 2014 plaats gevonden. De winnaars zijn: CLTV Zundert, Recreatieparadijs De Belhamel en Reptielenhuis De Aarde.
               

            

De tweede trekking heeft plaats gevonden op 4 mei 2014 en de winnaar is Dhr/Mevr Koeijvoets uit Essen (B).

2e trekking     


De derde trekking heeft plaats gevonden op 22 juni 2014 en de winnaar is Dhr/Mevr Verduijn uit Waspik.
     

 

De vierde trekking heeft plaats gevonden op 13 juli en de winnaar is Dhr/Mevr Van der Straten uit Etten-Leur.

      


De vijfde trekking heeft plaats gevonden op 13 juli en de winnaar is Mevr Teunissen-Creijsberg uit Fijnaart.

      

 

De laatste trekking met alle verkochte loten heeft ook plaats gevonden op 13 juli en de winnaar is Dhr/Mevr Veenswijk uit Baarle Hertog.

      

 

Meer foto`s kunt u vinden op onze fotogallery.
______________________________________

1 juni 2014
Nederlandse Kampioenschappen zijn gestreden. Tot de laatste minuten was het spannend.
Uiteindelijk is Henk Broeders voor de 15e keer Nederlands Kampioen geworden.
Voor uitslagen zie onze home pagina.

 
29 mei 2014
Meer informatie over de Zwiterse Hete Lucht Ballon Wedstrijden zijn te vinden op:
http://www.smhl.ch/news

1 mei 2014
15e Mountain Balloon Competition (POL)
Website: 
http://www.balonynadkrosnem.pl/zawody.html
Uitslagen: 
http://www.e-notice-board.t15.org/Krosno2014/eONB/Results.htm

30 april 2014
Open 33e Oostenrijkse en Duitse Kampioenschappen Ballonvaren.
Website: 
http://www.ballon2014.at/
Uitslagen: 
http://die-grafs.use.at/ballon/STAATS2014.htm

27 april 2014
Open Australische Kampioenschappen Ballonvaren.
Website: 
http://www.canowindrachallenge.org.au/
Uitslagen: http://canowindrachallenge.org.au/2014_results/Results/MobileNot/HTML4/E%5BCBC%5DC%5BCBC%5DS%5BCBC%5DCompetitionStandings.html

11 april 2014
De winnaars zijn bekend van de trekking
onder de sponsoren.
CLTV Zundert
Recreatieparadijs De Belhamel en
Reptielenhuis De Aarde

Van harte gefeliciteerd.

30 maart 2014                                                                                                                                                                                   
De uitslagen Exel Cup 2014 zijn bekend.  
En de winnaar is 
........................................
Uitslagen Exel Cup 2014!!! 
Kijk bij: 
Wedstrijden / Overige wedstrijden.                                                                                                                                                         

23 maart 2014
De wereldkampioenschappen ballonvaren 2016 
zullen plaats vinden in....
SAGA - JAPAN !!!!!


9 maart 2014
De uitslagen Ad Ballon Cup 2014 zijn bekend.
En de winnaar
is
.......................................

Uitslagen Ad Ballon Cup 2014!!!
Kijk bij:
Wedstrijden / Overige wedstrijden.
      


2013

Juli 2013
World ranking list Hete Luchtballon Wedstrijd varen 2013
Team Hawkeye "Henk Broeders" staat op de 21e plaats.

                                                                           

 

 

 

 

 

 


 

Sponsoren

             WK 2016

Ad Ballon Breda

 

Albert Heijn Zundert

 

Alexander de Bont

 

 Multimate

 

Pontmeyer